Alapítványunkról

KÜLDETÉSÜNK

A Pécsi Tudományegyetem Gyermekklinika Onkohematológiai Osztálya a hét magyarországi Gyermekonkológiai Centrum egyike, ahol évente 30-40 újonnan diagnosztizált rosszindulatú daganatos, illetve leukémiás gyermeket kezelnek.

GYERMEKONKOLÓGIA

Alapítványunk egyik fő célja a kezelés minőségének javítása, a kezelés alatt álló gyermekek életének megkönnyítése, napjaik szebbé tétele, valamint a gyógykezelés befejeztével a hétköznapi életbe való visszatérésük megsegítése. E célok elérését elsősorban az ellátás személyi feltételeinek javításával, illetve e nehéz élethelyzetbe került családok támogatásával, lelki-pszichés megsegítésével kívánjuk elérni. Reméljük, hogy az onkohematológiai osztályon lévő szobák számának növelésével a jövőben a kisgyermekek folyamatosan együtt lehetnek szülőjükkel.

Támogatjuk a gyermek-szülő, szülő-onkohematológiai team - a gyógyulás érdekében való minél hatékonyabb - kapcsolatát és együttműködését.

Első ilyen irányú tevékenységünk a Pécsi Gyermekklinika udvarán egy játszótér létrehozása volt.  Mert abban a pillanatban, amikor egy kemoterápiával kezelt gyermek picit jobban érzi magát, keresi a lehetőséget az örömteli játszásra, mely energiával, jókedvvel tölti őt fel. Ez a kiindulópont indította el a játszótér létrehozására irányuló kezdeményezést. Bízunk benne, hogy a Pécsi Gyermekonkológiai Osztályon kezelt gyermekek sok örömüket lelik benne!

GYERMEKHOSPICE

Bár a gyógyulás reménye a betegek többségében (háromnegyedében) valóssá válik, évente 4-10 gyermek sajnos nem gyógyul meg. Legtöbben közülük nem hirtelen halállal halnak meg, hanem a gyógyító (kuratív) kezelésről a gyógyulás reményének hiányában a segítő (palliatív) kezelésre való áttérés során.

A palliatív ellátás keretei között, ezeknél a gyermekeknél a célunk az élet minél teljesebb, lehetőleg otthon történő megélése, valamint a végső szakaszban a szenvedések lehető legnagyobb mértékű csökkentése. Fontosnak érezzük azt, hogy a gyermekek a kórházból hazamehessenek és életük utolsó szakaszát az otthonukban, családi közegben tölthessék. A hospice team munkájával átkarolja ezeket a családokat, és napi 24 órában rendelkezésre áll, hogy bármilyen hirtelen előállt helyzetben segítséget nyújthasson. Az otthoni gyermekhospice megszervezése és működtetése a Dél-dunántúli régióban: Somogy, Tolna, Baranya és Zala megyékben – kb. 1 millió lakosú területen - valósul meg.

A bibliai eredetű "Eurakvilo" egy tornádó erejű szél, amely a gyermekkori rosszindulatú betegségekhez hasonlóan gyökeresen megváltoztatja az emberek életét.

STRATÉGIAI TERV (2017-2020) >> letöltés

AMIKOR VIHARBA KERÜLÜNK

… amikor Pál apostolt szállítják a római császár elé, Kréta szigete mentén egyik kikötőből mennek át a másikba. Azonban ez az északkeleti, tornádó erejű szél lecsap a hajójukra. Ettől kezdve azt a célt, amely addig a szemük előtt lebegett, kénytelenek feladni. Megváltoztatják az irányt, kidobják a felesleges terheket, összevonják a kibontott vitorlákat, és abba az irányba kell menniük, amerre a szél sodorja őket. Közben egymásra kell figyelniük, bízniuk kell egymásban, bizalmat kell szavazniuk a vezetőiknek. Pál apostol a többnapos vihar alatt felhívja a figyelmet arra, hogy mennyire fontos enni, mert ki tudja, mennyi ideig tart a vihar, és bírniuk kell energiával. A többiek is vele tartanak, esznek, aztán végül Málta szigetén zátonyra fut a hajó, de mindenki megmenekül.
Egyetlen lélek, egyetlen élet sem vész el.
Ebben a bibliai történetben olyan szimbólumok vannak, amelyek az Eurakvilo Alapítvány munkájához sok-sok módon kapcsolódnak.

Amikor egy gyermeknél súlyos betegséget diagnosztizálnak, a család addigi békés élete teljesen megváltozik.
A korábban megszokott rend, a mindennapos örömök eltűnnek.
Szorongás, félelem, fájdalom és sok nehéz kérdés kerül középpontba.
A család minden tagját megviseli ez a változás…

A bibliai eredetű "Eurakvilo" egy tornádó erejű északkeleti szél, amely a gyermekkori rosszindulatú betegségekhez hasonlóan gyökeresen megváltoztatja az emberek életét.

1. csomó - Amikor viharba kerülünk, nehéz elfogadnunk azt a helyzetet, hogy széllel szemben nem lehet hajózni. Együtt kell sodródnunk vele

2. csomó - Ha együtt sodródunk a széllel, irányt változtatunk. Kurtítjuk a felhúzott vitorlákat.

3. csomó - Kidobjuk a felesleges terheket a hajóból: megszabadulunk mindattól, amire már nincs szükségünk.

4. csomó - Bármilyen nagy is a vihar, önmagunkról gondoskodnunk kell, ennünk kell.

5. csomó - Hogy életben maradhassunk, akarnunk kell az életet.

6. csomó - Ha közben figyelünk a körülöttünk lévő emberekre, észrevesszük, hogy kiben bízhatunk.

7. csomó - Sokszor az a legnehezebb, hogy képesek legyünk elfogadni a segítséget.

8. csomó - Vihar közben rájövünk, hogy nem véletlenül élünk, és a megfelelő helyen vagyunk: ez belső mosolyt fakaszt.

9. csomó - Erre a felismerésre építve teremtő-alkotó erőnket cselekvéssé tudjuk formálni.

10. csomó - Végül magunk is segíthetünk másoknak, összefoghatunk.

11. csomó - Ha így teszünk, új kikötők várnak ránk.